According to a government report, South Korea's content industry exports continued their heady growth last year, reaching $9.5 billion in 2018, up 8.4% from the previous year.

According to a government report, South Korea's content industry exports continued their heady growth last year, reaching $9.5 billion in 2018, up 8.4% from the previous year.

By sector, video games accounted for $6.4 billion of all cultural exports last year, followed by trade characters, knowledge information, and, despite all the brouhaha over K-pop, music as a distant fourth. In terms of growth rate, animation posted 19.5%, followed by cartoons, publications, trade characters, broadcasting, and, again, music pulling up the rear.

© chuttersnap, 출처 Unsplash

정부 보고서에 따르면, 한국의 콘텐츠 산업 수출은 작년에도 계속 증가해 2018년에는 95억 달러에 달해 전년보다 8.4% 증가했다. 부문별로는 지난해 전체 문화 수출에서 비디오 게임이 64억 달러를 차지했고, 이어 무역 캐릭터와 지식정보, K팝을 둘러싼 온갖 논란에도 불구하고 음악은 먼 4위로 꼽혔다. 성장률을 보면 애니메이션이 19.5%를 기록했고, 만화, 출판, 무역 캐릭터, 방송, 음악 등이 뒤를 이었다.

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